Je verhuis organiseren en optimaliseren

In Beweging, Dozen, Verhuizer, Verhuiswagen, Karton

 

Ben je aan het verhuizen en weet je niet hoe je je verhuizing moet organiseren? In dit artikel vind je alle specifieke adviezen en informatie die je nodig hebt om je verhuizing slim te plannen en te organiseren.

Hoe kun je de organisatie van je verhuizing optimaliseren?

Voorbereiding is ongetwijfeld een onmisbare hulp bij het organiseren van je verhuizing. Maak een gedetailleerde lijst van de stappen die je moet nemen bij het verhuizen, te beginnen op de dag van je verhuizing. Hier zal u even moeten doorbijten en uw telefoon opzij moeten laten, geen Facebook, geen betFIRST voor de laatste voetbalscore of nog Netflix.

Om niet overweldigd te worden door alle uit te voeren taken, ga je in stappen te werk en probeer je de benodigde tijd in te schatten..

Alvorens je verhuizing te organiseren

Begin zo mogelijk een of twee maanden van tevoren met de voorbereidingen en vraag ruim van tevoren verhuisoffertes om de prijzen na te gaan. Om goed voorbereid op de dag van je verhuizing aan te komen, is het handig om zo veel mogelijk op de administratieve procedures vooruit te lopen en ervoor te zorgen dat je aan alles gedacht hebt:

1.    Vertrek van je woning:

Je moet je huisbaas 1 tot 3 maanden voor de datum waarop je wilt verhuizen een opzegging sturen (in de vorm van een aangetekende brief met ontvangstbevestiging). Betaal je facturen en sluit je diverse openstaande rekeningen in huis.

2.    Sorteren en opruimen:

Probeer alles wat niet meer bruikbaar is weg te doen. Om weggooien te voorkomen kun je besluiten je ongebruikte voorwerpen en kleren aan familie of vrienden te geven, of aan liefdadigheidsinstellingen (in het laatste geval zoek je uit welke liefdadigheidsinstellingen in je buurt actief zijn en waar ze inzamelen). Je kunt ze ook verkopen in tweedehands winkels of op tweedehands websites.

Maak een duidelijke inventaris van alles wat je mee wilt nemen en van alles wat je bezit.

3.    Dozen Tijdig Voorbereiden:

Begin met het inpakken en in dozen stoppen van alles wat je niet onmiddellijk nodig zult hebben (bv. kleding van vorig seizoen).

 

Essentiële verhuisset: hierin moet alles zitten wat je nodig hebt om te verhuizen, zodat je altijd alles bij de hand hebt (plakband, schaar, viltstiften, schoonmaakdoekje).

De inrichting van je toekomstige woning voorbereiden:

Teken een ruw schema met de indeling van je toekomstige meubels. Dit helpt je ook op de dag van de levering, om het de verhuizers duidelijk te maken waar ze je meubels moet plaatsen.

Plan een menulijst voor de laatste paar weken voordat je je koelkast en/of vriezer ontdooit in de week voor je verhuizing. Zo voorkom je weggooien en verspillen. Als alternatief kun je overwegen weg te geven wat je niet meer kunt gebruiken.

Belangrijk, zaken voor de eerste nacht in jouw nieuwe woning:

Denk er ook aan je van tevoren voor te bereiden en je eerste hulp spullen bij de hand te houden voor de dag van je aankomst, met bijvoorbeeld:

 

  • Schoonmaakmiddelen en vuilniszakken
  • Pyjama’s en huishoudlinnen
  • Andere reserve kleren
  • Een gereedschapset met een paar universele gereedschappen (schroevendraaier en moersleutel)
  • Het rechtstreekse telefoonnummer van de verhuizer
  • Toiletset (zeep, douchegel, tandenborstel en toiletpapier)

 

Vergeet tenslotte niet het laatste deel van je “vrachtbrief” te ondertekenen, getiteld ” eindwerk verklaring”, om eventuele door de verhuizers veroorzaakte schade te valideren en/of te melden.

En vergeet niet dat een goed humeur het geheim is van een geslaagde verhuizing!

Zakenman, Dozen, Vervoer, Levering, Logistiek, Doos

Geplaatst in: Page